Wednesday, February 25, 2009

Apa aku buat hari ini??

Mr Bf: tengok wayang jum??
Aku : JUM! cite ape?
Mr Bf: nanti la tengok..pat ciap!
Aku : Okeh!

Pat ciap??!...hahahha! tipu je tu...masa tu aku tengah sibuk mencuba cara bermekap dengan betul..tapi cuma pada bahagian mata sahaja...baru aku tau ter AMAT la SUSAH nak pakai liqiud eyeliner!...lebih suka gune eyeliner pensel, tapi warnanya tak sehitam cecair..so terpaksa la mencuba juga...

Sebelum pergi menonton wayang...


ni la hasilnya..sebenarnya kalo dalam nyata, eyeshadow ni dah cukup PEKAT..aku tak paham kenapa warnanya tak kelihatan dalam gambar ni..adakah 5 megapixel phone camera masih tidak cukup sharp?huhuhu...in fact, eyeliner yang cukup hitam itu masih tak kelihatan! damn...se-pekat mane lagi kah patut aku pakai??
aku perlu belajar mekap...masih ada lagi 2 bulan untuk belaja..sesiapa yang sudi mengajar...tolong leave a comment...i need someone to teach me so badly!



Selepas berjumpa Mr Bf..dan di dalam wayang--"New In Town"


dengan kelam kabutnye aku bersiap sebab dia dah berada di bawah apartment aku....memang cari pasal sengaja melambatkan..mujur la si dia tak marah..huahuahua...!cuma, aku tak sempat nak menanggalkan mekap tadi...huh...memang kene sound la ngan Mr Bf...dia lebih suka muka aku yang polos tanpa sebarang mekap..cuma bedak dan lip balm mencukupi katanya..hahahhaha! siap la ko kalau cari pompuan lain sebab aku tak pandai mekap! memang nak kne sunat! :-p
p/s: cite yang kitorang tengok agak best..kalau dibagi rate 1-5 aku akan pilih 4...sebab cite tu kelakar yang spontan..bukan dibuat2..dan sememangnya tak jemu langsung..Mr Bf pon kata antara wayang yang dia tak akan tedo sehingga habis tayangan....so, kalau nak p menonton..cite nie pon ok...tapi bergantung pada persepsi dan penerimaan diri sendiri juga...cubala try..



3 respon:

AmY said...

baru aku perasan tahun ni aku tak pernah tengok wayang! damn!

aku pun tak reti pakai liquid eye-liner.

ngeh3 rajin pulak ko belajar make up..hehe

FionaHafiz said...

ohohoho
mau belajar mekap ya?
k.ona mmg pantang klu da org sebut mekap.terus laju jak otak ni mengentrepet maklumat.beep2.
erm..praktis jak selalu even x kluar ke mana2 pon pki mekap d umah
haha bocor rasia~
sendiri pun x expert mekap sgt
tp mmg suka mekap yg amat2~
haha.

Aeryn said...

Amy...salah tu..bukan rajin oke..kerja paling leceh...tapi aku TERPAKSA...adess~

K.Ona, Arin dah praktis la tu..tapinye bila dalam gambar mcm tak mekap langsung..

n then arin x taw step yang betol utk mekap..mula dgn apa..akhir dgn ape...

sila2 la tunjuk ajar..:-p